Trevligt är när...

... min syster och hennes lilla familj kommer över på middag för att fira att de gift sig (wiwo!) och för att fira Lokes första födelsedag sådär litet i efterskott. Vi bjöd på rådjursstek som Lokes farfar jagat själv och fransk potatisgratäng. De bjöd på underbart sällskap vid bordet, en röd spis (love!) från Brio, plus en MASSA annat fint, till Loke! Naturligtvis innehöll efterrätten choklad, rosa hjärtan och tomtebloss, hihi! Behöver jag nämna att skumpan flödade!? Jaja, inom rimliga gränser så klart, med småbarn i huset...

... jag får krama om min mamma och helst får rå om henne litet också!

... min andra syster yster fyller år och man kan kila förbi men en liten goodiebag fylld med badskum, liten skumpa, fin choklad och tulpaner! Sånt älskar jag! Ett par dagar senare hade hon familjen över för födelsedagsfika och bjöd på väldigt mumsig (hemmagjord) cheesecake! Yum!

... min man bjuder på en kram, vilket han gör ofta! Det är fint det!

... min son bjuder på en kram, vilket han gör ofta! Det är lika fint det!

... jag får träffa HELA min fantastiska familj (mamma, pappa, systrar, barn och gammelfarmor) samtidigt och det är vår, solen skiner och alla är precis där de helst vill vara... tillsammans!

... min syster kommer över med vin och sushi för att man är litet ledsen!

... man kan se fram emot en liten stund ensam, gärna över middag, med någon av familjemedlemmarna!

... man får gå till blomsterbutiken, välja ut en hel bunte vackra tulpaner i olika färger och skicka dem till sina föräldrar för att de gått och gift sig så där litet i smyg, hemma, framför den öppna brasan! Hihi, så fint!

... solen skiner och våren är här på riktigt... som nu! Då blir jag lycklig!



Kommentarer
Karin

Puss!

2012-03-22 @ 10:03:46
Anna

Puss!

2012-03-22 @ 13:44:40
URL: http://madamemignon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

madamemignon

Coucou!

RSS 2.0