En helt ovanlig måndag

Jag har turen att få ha inte mindre än TVÅ fantastiska systrar! Denna dagen spenderades tillsammans med en av dem, med Lokes fina moster K, och vilken dejlig dag det har varit! K kom och hämtade oss och så gick vi en lång tur till Bo01, njöt av det soliga vädret och åt en glass! Lunch kom upp på agendan efter ett tag så vi beslöt oss för att äta grekiskt på den sköna uteserveringen som Restaurang Akropolis har mitt i Slottsparken. Stor grekisk sallad, grillad halloumiost, tzatziki och mineralvatten med citron blev det... ett bra val för det smakade sommar och semester. Mycket mumsigt och superskönt att sitta utomhus bland all grönska! Tips till alla stadsbor! Sen gick vi en liten runda till, där Loke visade bestämt att han minsann inte tänkte sova ;), innan vi styrde kosan mot ett av de bästa kaféerna i stan, Slottsträdgårdens Kafé. Love it! Jag åt en stor bit morotskaka med frosting och hallon (kaffe till så klart, haha) och K tog den berömda hallonmoussetårtan. Åh, yum! Där satt vi och mös och busade med pojken-som-inte-ville-sova-och-var-himla-nöjd-med-det och så fick syster ett av vykorten som de har till salu där. Jag handlade ett till mig också, bara som ett litet minne av vår sköna sommardag. Jag älskar fina vykort! Vi gick hemåt efteråt, smet inom Hansa, handlade litet, bland annat en rosendoftande tvål, och sen var det stor puss och hejdå! Fin dag!


Finaste moster K!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

madamemignon

Coucou!

RSS 2.0