Från Fröken till Madame!

Hej!

Sedan 2008 har jag haft en hemsida/blogg som varit min dagbok, min hobby och, på sätt och vis, min lilla bebis. Det var sidan FrökenAnna. Anna, det är jag det! Nu har det tyvärr hänt något med min fina sida som tar en eeeeevighet att fixa vad det verkar. Under tiden så kliar det i författarfingrarna och jag har så mycket roligt och fint som jag vill berätta om och visa, helst igår, så därför tar jag nu språnget hit, till Blogg.se.

FrökenAnna var upplagd mer som en hemsida och där lånade jag alla bilder från nätet för att jag tyckte att de var finare och bättre beskrev känslorna jag ville förmedla i mina inlägg. Men här tänkte jag nog försöka mig på att lägga upp egna foton från mitt lilla liv. Detta är ett år då jag får prova på många nya saker vad det verkar. Som, till exempel, att vara mamma åt sonen Loke som just nu är inne på sin fjärde månad i livet! Et nydligt barn, som danskarna skulle säga. Jag bor i Skåne och är gift med en man som har danska rötter så ord som dejlig används flitigt, haha. Danskarna har så många bra uttryck för saker och ting... som frasen "god arbetslust", det älskar jag, och det hoppas jag finna även här... Namnet MadameMignon kommer sig av att jag 2009 gifte mig, då hade jag redan startat FrökenAnna, men nu när jag litet "börjar om på nytt" så tyckte jag det var dags att uppgradera mig till madame ;). "Mignon" är franska ordet för söt/gullig och ett av mina favoritord på franska, tillsammans med "bisou" och "oiseau". Ja, jag är frankofil, jag älskar allting franskt och jag älskar Paris! Dit försöker jag att åka åtminstone en gång om året för där, i utkanten av Paris, i Colombes, har jag min älskade vän Susanna. Henne saknar jag alltid, men Paris är aldrig långt bort...

Andra saker jag älskar och gärna skriver om är familjen, vännerna, mat (oh yes), mode, natur, inredning och vardagslyx, som en allt för dyr hudcreme till exempel (läs: Dior Capture R60/80). Hihi, sånt älskar jag... och fina förpackningar är för mig som glitter för en skata, haha. Jag faller direkt! Är ni som jag? ;D

Så, jag önskar er varmt välkomna hit! Här får ni vara med från början när jag arbetar fram MadameMignon så som jag vill ha bloggen. Både utseendemässigt och innehållsmässigt! Detta är bara början... :)

Bisous!



Skål för MadameMignon!


Kommentarer
Maria

Hej storamosteryrvds, ser lovande ut det här:). Puss

2011-06-16 @ 22:29:41
Anna

Tack fina! :)

2011-06-16 @ 23:52:11
URL: http://madamemignon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

madamemignon

Coucou!

RSS 2.0