Helt allena...

... åt jag en dejlig frukost på vår balkong imorse! Lyx! Jag och Loke var ute tidigt idag, njöt av lugnet och morgonsolen och handlade frukost. Väl hemma igen så somnade han om och jag åt rostat bröd med ost, tomat, avocado och citronpeppar, drack starkt kaffe och ett stort glas apelsin- och grapefruktsjuice. Så gott! Ute på balkongen var det svalt och skönt och friskt i luften. Fåglarna (småfåglar, koltrastar, duvor och måsar) sjöng och höll låda och man hörde litet morgonpigga människor stöka runt inne i sina kök eller ute på balkongerna (alla har balkong ut från köket i vårt kvarter). Skön semesterkänsla fick jag och den håller i sig! Lektyr var Per Mobergs kokbok "Scenen, livet...". En jättehärlig start på dagen med andra ord... :)

Rosenmynta på balkongen, doftar fantastiskt och får de sötaste små rosa blommor! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

madamemignon

Coucou!

RSS 2.0