Dagens dejligheter

Jag och Loke var på träff med mammagruppen idag och efter det så gick jag en lång promenad i Pildammsparken medans han sov en liten stund. Jag åt glass och tittade på fina blommor!

 

Lilla Farbrorn vaknade rätt snart och satt upp nästan hela turen, mös och kikade på allt runt omkring...

 

Väl hemma igen, efter att ha promenerat runt i två härliga timmar, var det hög tid för middag! Pasta med pesto (från Idala Gård, tips!!!), tomat, purjolök, färsk koriander och lufttorkad skinka blev det, grymt gott!

 

Efterrätt blev det, så klart! Den inhandlades på Systrar & Bröder under promenaden tidigare... en cupcake med hallon och citron, pyntad med sockerblomma och coctailbär! Tillsammans med litet kaffe och Bonderöven fick den avsluta dagen och nu tänker jag och Svea-katten krypa ner hos Loke. Mannen är iväg på grillkalas med jobbet och kommer hem först senare... Han får berätta om sin kväll imörra! :)

 

Den blommiga assietten är från Laura Ashley, tillverkad i Staffordshire, England. Ett loppisfynd!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

madamemignon

Coucou!

RSS 2.0