5 underbara månader...

... har han varit hos oss nu, vår finaste Loke. Det firades med våfflor och färska jordgubbar till frukost! Himmelskt gott var det! Senare följde vi pappa Martin till "Landet" och gick för att möta syster M och kusinen en liten stund. Vi gick till lekplatsen i Folkets Park. Loke fick testa på att gunga för allra första gången. Så värst mycket gung blev det ju inte men det var mycket spännande för en liten farbror! Sen sade vi "Hejdå!", "Glad midsommar!" och "Kör försiktigt!", innan Loke och jag gick vidare till torghandeln på Möllan, för syster ska upp till Lister och fira midsommar! Det var full rulle på torget och Loke sov medans jag handlade jordgubbar, potatis, dill, blommor och mycket mer! Jag älskar torghandel av alla dess slag, så himla trevligt att gå runt och titta, handla, provsmaka och skoja med försäljarna... Härligheter minsann! :)


Godmorgon indeed! Våfflor, färska jordgubbar, grädde, juice... och svart kaffe, så klart!

Tallrikar från Staffordshire (loppisfynd, precis som de udda juiceglasen), Muminmuggar från Arabia, liten skål från Rörstrand, karaff från Åhléns och grädde i en av Lokes muggar. Besticken är arvegods.


Gungeligung mitt finaste!


Vackra blommor en masse fanns hos de olika torghandlarna, ljuvligt!


Kom bland annat hem med vackra nejlikor till mig...


... och blåklint att ge bort till midsommarvärdinnan imorgon!

Bisous!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

madamemignon

Coucou!

RSS 2.0