Bondens egen julmarknad... och så litet öl!

Jag hade en stålande lördag! Efter en lugn och skön morgon tog vi på oss och traskade bort till Bondens egen julmarknad på Drottningtorget. Den är alltid lika mysig och bjuder på så mycket gott! Jag handlade med litet hjortkorv och hos blomsterhandeln som ligger nära inpå torget hittade jag sen en söt julstrumpa till Loke. Nu har vi alla vars en, till och med katten har en egen julstrumpa! Martin jobbade på Norrgavel så vi gick och hämtade honom när han slutade och så gick vi hem, mös och åt middag tillsammans... innan denna damen skulle vidare! Ut i blåsten cyklade jag, ner till Möllan och hämtade upp min fina vän! Vi hamnade på nyöppnade Grand, som jag tyckte väldigt mycket om, och där satt vi och drack öl och pratade och hade jättetrevligt. Mycket folk ute och efter ett par öl gick vi vidare till Simpan. Där var det livemusik och knökfullt! Vi hade tur som fick plats, vi fick öl och så fortsatte trevligheterna tills det var dags att säga godnatt. Underbar dag och kväll och så jäkla skönt att bara få sitta med sin Milla och dricka öl. Lovely! :)


Massor med fina äpplen såldes på Bondens egen julmarknad.


Norrgavels vackra butik i Malmö.


God, god öl dracks på Grand och på Simpan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

madamemignon

Coucou!

RSS 2.0